VERHOOG JE WEERSTAND!

Terwijl we op dit moment allemaal zoveel mogelijk thuis zijn kunnen we intussen meer aandacht besteden aan onze voeding. Wereldwijd worden we geplaagd door een bijna onverwinnelijk virus. Maar gelukkig hebben we van moeder natuur allerlei voeding gekregen wat onze gezondheid kan helpen beschermen en versterken!

En weet je wat? Deze heb je meestal allemaal wel in huis!

Door een smoothie te maken kun je gemakkelijk zoveel mogelijk essentiële vitamines en mineralen binnen krijgen. Het is snel gemaakt en smaakt nog eens heerlijk. Zelfs als je bepaalde ingrediënten niet lust.

 

HET BELANG VAN EEN GOED IMMUUNSYSTEEM
Ons lichaam heeft van nature een eigen verdedigingsmechanisme. Door de samenwerking van je lymfestelsel, de bloedbaan, de huid en het spijsverteringsstelsel is het lichaam in staat zich te verdedigen tegen ziektes. Samen vormen ze het immuunsysteem en zorgen ervoor dat schadelijke virussen, bacteriën en parasieten worden uitgeschakeld.

Bij een optimaal werkend immuunsysteem speelt voeding een belangrijke rol. Zorg er daarom voor dat je vooral in deze tijd de juiste voedingsstoffen binnen krijgt dat helpt je immuunsysteem te versterken. Eet zoveel mogelijk voeding die rijk is aan antioxidanten (vitamine C, B, E, zink, ijzer). Dit verhoogt je weerstand tegen bacteriën, infecties en virussen.

WEERSTAND SMOOTHIE
Sinaasappels (2 stuks)
Spinazie (handvol) 
Blauwe Bessen (handvol) 
Appel (half gesneden) 
Gember (klein stukje)
Kokosolie (kleine eetlepel) 
Kokoswater (halve glas)

Sinaasappel
Bevat vitamine C (krachtige antioxidant): weerstandsverhogend, antibacterieel en ontstekingsremmend.
Het helpt je sneller te herstellen van een griep of verkoudheid.
Versterkt ook je huidbarrière die als bescherming fungeert.

Spinazie
Zit boordevol mineralen zoals ijzer, kalium, magnesium en calcium.
Bevat ook vitamine C (antioxidant) en vitamine K (goed voor bloedstolling en aanmaak van botten).
Daarnaast zit in spinazie foliumzuur (vitamine B) wat goed is voor onze celdeling.

Blauwe Bessen
Behoort ook tot de groep sterke antioxidanten (vitamine C en B).
In blauwe bessen zitten geneeskrachtige plantaardige stoffen die helpen het risico op infecties aanzienlijk te verminderen.

Gember
Gember is nog een krachtige antioxidant (vitamine C) en helpt bacteriën, schimmels en virussen buiten de deur te houden.

Kokosolie
De laurinezuur in kokosolie werkt effectief tegen bacteriën en virussen.

Appel
Die voeg je gewoon aan de smoothie toe voor de smaak 🙂

Mix deze ingrediënten maar allemaal lekker samen in de blender.
Voeg er eventueel ijsklontjes bij.
Hoewel er spinazie en gember in zitten proef je ze vrijwel niet.
Deze smoothie is zacht en fris van smaak.
Geniet er van!

 

One Thought to “VERHOOG JE WEERSTAND!”

  1. Supergoed uitgelegd.
    Plus smakelijk!
    En…
    Gefeliciteerd vandaag 1 april met je verjaardag!!!!!
    🍀🍀🍀🍀🍀🔆🔆🔆🔆🔆

Leave a Comment